2013. július 25., csütörtök

Karen Kingsbury: Mint pitypang a szélben

 


Te mire lennél képes a gyerekedért? A gyerekért, akit örökbe fogadtál hivatalosan, legálisan, immáron majdnem 5 éve, akivel boldogan él kis családotok, s egyszer csak jön a hír, hogy csalás történt, vissza kell adni a törvényes szülőknek? Mit tennél, mire lennél képes?

Mire lennél képes, ha az életed ez a gyerek, ha nem tudsz tőle elszakadni, ha ő az életed értelme, ha semmi gondotok nincsen, s tudjátok, hogy az édesapa bántalmazásért volt börtönben, az édesapa, aki nem veti meg az alkoholt?

Mire lennél képes, beletörődve lemondanál erről a gyerekről, hiszen nem mehetünk ellene a törvényeknek, bízhatunk Isten akaratában, vagy igenis, majdnem mindenre képes lennél a gyermek megtartása érdekében?

Molly és Jack kerül ebbe a helyzetbe, kisfiúkat Joey kell visszaköltöztetniük rövidesen az édes szülőkhöz, le kell mondaniuk róla, hiába a látogatások utáni félelem, dadogás.
Molly húga és családja nagyon vallásos, annyira megjelenik a könyvben ez a vonal, mint sok amerikai regényben, hiszen annyiféle egyház, szekta létezik, hogy nyomon sem lehet követni, de mindig feltűnik a könyvekben, ha egyfajta erőltetett vallásosságról van szó. Itt is megjelent, de nem volt túlzó a számomra, bár néhol nem oda valónak találtam, de igazából próbáltam megérteni Beth hozzáállását, gondolatait, de nem tudtam nem haragudni rá. Önző volt, a vallásossága, törvénytisztelete mögé burkolózott a testvéri szeretet égisze alatt. Természetesen a vallásosság "fertőzőnek" bizonyult, Mollyék is elkezdtek templomba járni, mégis, mindig furcsa a számomra, ha így "hirtelen" érkezett ez a fajta Istenhit. Hogy azonnal imádkozni kezdünk, hogy megtértünk hirtelen. Én hívő vagyok, ráadásul ma hunyt el egy kedves ismerősöm, másképpen gondolok dolgokat, mint ahogy itt ez le van írva.Nem ítélkezhetek: mit tettem volna? Mennyire ment volna el az eszem?- véleményem lehet, talán. De nem tudhatom.

A történet halad, szalad egyfajta kiszámíthatósággal, inkább a kíváncsiság hajtott, hogyan fog az ügy megoldódni vagy kifutni: beigazolódik a gondolatom, vagy pofára esek?

Én tudom, hogy mi történt, kik voltak a szereplők, a gyerekek, az események, s mivel érdekelt a történet, mivel nem olvastam még ezzel kapcsolatosat, megkapja a 6 *-ot, mert ma jóindulatú kedvemben vagyok. ...és amúgy is: szeretem a pitypangot, és utálom a bántalmazást!

Nincsenek megjegyzések: