2012. december 11., kedd

Fabio Volo:Ráadásnap

Az a lány a villamoson harmincöt éves lehetett talán. Ez volt az egyik jó mondat a könyvben! Vagyis minden harminc feletti nő lány,harminc alatt pedig kislány!?


Kicsit csalódtam a fülszöveg által ígértekben,ugyanis a történet jócskán elkanyarodik az alap szerelmi sztoritól-ez még nem is lett volna akkora baj,ha a többi szál is érdekfeszítő és jó lett volna.
Giacomo és Michaela egymásra találása egy villamoson-ez a történet valódi vonzereje,ez a hétköznapi szituáció,elhisszük,hogy ránk is vár valaki a rozoga villamoson,és ha mással megtörtént velünk is megtörténhet!!

Szerelemről,az életről,a kis szürke hétközanpiságainkról,nagyon jókat tudott írni a szerző aztán ebbe az idillbe rúg bele jó, nagyokat azokkal a mondataival amik azt ecsetelik,hogy mikor,és hányszor van szorulása!!! Hogyan,hol,mikor szokott üríteni,szokott-e repülőn és ha igen milyen!!!!Mikor szellent,és ha igen milyet!!!! És sajnos ez nem egyszer fordul elő:S Ezekkel a momentumokkal a történet végleg elásta magát.
Mielőtt bárki felhozná,hogy ajj már Fabio kérem férfi,és a férfi írók így írnak.-Nem! Olvastam már férfi szerzőtől könyvet,szerelmeset is,mégsem kellett gyomorforgató kórós testi tünetekről olvasnom! Példának okáért David Nicholls vagy Maugham sosem szórakoztatott ilyesmikkel.
Nem értem,hogy ilyen dolgok,hogyan és főképp miért!!kerültek a történetbe.Illuzíóromboló és ízléstelen.

A könyv többi része úgy ahogy olvasható,de nem nagyon tudtam egyikük érzelmi hullámzását sem követni,egyébként nekem Giacomo egy idő után a tipikus tirpák mintapéldánya lett,ezt főleg az érzelmi dolgaira értem. De Michaela sem volt jobb,kb:15 éves az érzelmi szintje.
Tudom,nem vagyunk egyformák,meg a kor az egy dolog,ez nem jelenti azt,hogy értelmileg/ érzelmileg is ott tartunk ahol a korunk,de sajnos nem tudtam őket megkedvelni,megérteni meg pláne nem.

Szóval így jártam az Olasz macsóval:P Fabio Volo annyira magáénak érezte Giacomo karakterét ,hogy saját maga játszotta el a film főszerepét!!





2 megjegyzés:

bozs írta...

Ezután kíváncsi vagyok mennyi csillagot kap?

Csenga írta...

Az saját blogomon ötös értékelés van,ahogy a Molyon is,ott halvány hármat kapott,itt is betettem volna úgy négyet csak nem találtam hirtelen négy csillagot:D