2012. október 27., szombat

Böszörményi Gyula: Lúzer rádió, Budapest!

 
Amikor először belelapoztam a könyvbe, az egyik áruházban, azonnal tudtam, ezt el kell olvasni, sőt meg is kell szerezni. Igaz nem az én korosztályomnak szánták, de ez egy cseppet sem szokott érdekelni, szeretem az ifjúsági könyveket. Feladatnak is vehetem, előolvasok a gyerekeimnek. 

A történetben egy 5 tagú családot ismerhetünk meg: Apa, Anya, nagy leány – Monyó, egyetlen fiúgyermek – Márk (Marcell) és a kicsi leány – Pet. A mostanában „divatos” (lakáshitel) problémák miatt költöznek vidékről Budapestre, az Apa testvérének lakásába. Nyári szünet van, Márk unatkozik és felfedező útra indul a társasházban. Padláson találja meg a teljesen tökéletesen működő rádió adó-vevőt, egy Volna-K típust és elindítja a naplóját. Az éterbe beszél, csak úgy, magának.
Egyik nap a padlás ablakából felfedez egy elhagyatott templomot, amit ő csak „imakérónak” nevez. A házak közé épült, ezért nem látta az utcáról. Felébred érdeklődése, megkeresi a templomot, körülnéz. A templomban szeméten kívül nem talál semmit, mégis egyik éjszaka gyertyafény világít az imakéróból.
Főszereplőn kívül nagyon tetszett az emos Monyó, akinek kedvenc weboldala: gyülölömazőseimet.com. és természetesen B. Gy. könyvet olvas: „Most épp valami nagyon gáz könyvet fal, aminek annyi a címe, hogy:9…8…7…” és itt az író mellétesz egy kis öniróniát, de azt már nem másolom be. :)
Persze a történet során megismerünk egy-két szomszédot, egy-két rokont és barátokat.
Nem olvastam még Böszörményi Gyula írást és sajnálom, mert ez rettenetesen tetszett. Példa erre: „Monyó elsőként a hatalmas Twilight-mozilepedőjét rajzszögezte fel, amiről Robert Pattinson úgy bámul le, mintha előzőleg kifolyt volna a szeme, úgyhogy szegénynek egy-egy pingponglabdával kellett azokat pótolnia. Pet válaszul a szemközti falra egy giga Shrek-posztert ragasztott, …… Szerintem az a két filmsztár szépségben, tehetségben, szellemben és történetben tényleg nem versenyezhet: a zöld öklű öldöklő lazán veri a sziporkavámpírt.”

Egy pár szót muszáj írnom a könyv borítójáról és a rajzokról, ami fantasztikus, jó ránézni és nagyon feldobja a könyvet. Szerettem és minden oldalon vártam a grafikákat.
Remélem meghoztam a kedvet az elolvasáshoz.



10/10

Nincsenek megjegyzések: