2011. július 11., hétfő

M.C.Beaton: Agatha Raisin és a spenótos halálpite


Ilyenkor nyáron az ember akaratlanul is keresi a szórakoztató könyveket,amit strandon, otthon a hűvös szobában lapozgatva kicsit kikapcsolják. Ezért is érdekelt ez a spenótos krimi féleség, a borítója nagyon megfogott.

Azt nem mondanám, hogy csalódtam, vagy hogy nem tetszett, de tény, hogy van már testvérsorozata a könyvnek, és minél előrébb haladtam a könyvben annál több hasonlóságot véltem felfedezni. Persze aki nem olvasott még egyetlen Joanne Fluke által írt sütis krimit sem,  annak fogalma sincs miről beszélek, éppen ezért biztos vagyok benne, hogy hazánkban is meglesz Agatha rajongói köre.

A skót szerző igen termékeny,már a 21. kötetnél tart,itthon az Ulpius kiadó épp a második köteten dolgozik.
Agatha egy ötvenes éveit taposó, magányos, karrierista és cseppet sem kedves nőszemély. Gyermekkori álmát váltja valóra mikor felszámolja addigi életét és vidékre költözik....

Egy pitesütőverseny utóhangjaként valaki meghal és Agatha rögtön a figyelem középpontjába kerül.
Sajnos nekem túl sok volt a hasonlóság egy másik szintén női krimihez - igaz épp annyi az eltérés is.
Agatha nem tud sütni, egyáltalán nem kedves, egy fia barátja sincs, családja sincs, önző,akaratos.
Viszont akárcsak a másik sorozatban felbukkan egy rendőr - aki jó barát lesz, felbukkan egy macska, és maga az ahogy mindkét kötetben saját szakállára dolgozik a két hölgyemény.

Lehet túl hamar vontam le következtetéseket a sorozatról és Agatha remek útitárs lenne.
Valahogy nekem furcsa olyan könyvet olvasni, ahol a főszereplő, akivel bajtársiasságot kellene vállalnunk, ennyire negatív figurának van beállítva, az környezetében lévő, vidéki, sunyi, pletykás emberekről nem beszélve.

Szóval nem vergődtem zöld ágra a könyvecskével.... lehet majd egyszer újra levestem a polcról, hogy tiszta lappal indulhasson.



1 megjegyzés:

reea írta...

Joanne Fluke sorozata 2000-ben kezdődött, M. C. Beatoné pedig 1992-ben. Nem testvér sorozatok. :) Különben a második rész már nem sütis, kár lenne ezért abbahagyni. Érdemes neki még egy esélyt adni. ;)