2011. január 7., péntek

Kerstin Gier:Rubinvörös


"...Az ember azt hinné,ez már a múlté.De nem.Alig nő ki rajta a fű,jön egy kecske,és lelegeli.

Caroline nevetgélni kezdett.Nyilván elképzelte Glenda nénit mint kecskét.

-Ez itt nem egy tévésorozat,Maddy-dühöngött Glenda néni.

-Szerencsére-mondta Maddy néni-Ha az lenne,már rég elveszítettem volna a fonalat.

-Az egész nagyon is egyszerű-jelentette ki Charlotte hűvösen.-Mindenki azt hitte,hogy én örököltem a gént,de valójában Gwendolyn örökölte......Boldoguljon úgy vele ahogy tud!..."

Engem kivételesen nem a borító,vagy a fülszöveg fogott meg hanem ismerős volt a szerző neve.Kerstin Gier magyarul megjelent könyvei:Halálom után felbontandó,Férfiak és egyéb katasztrófák,Anyák maffiája.Az első kettőt olvastam is.Olyan igazi laza,nőcis ,nevettetős sztorikat ír.De aki ezen könyve után úgy határoz,hogy az előző könyveit is elolvassa lehet picit csalódni fog...mert eléggé más a stílus,olyan mintha Gier most talált volna igazán önmagára,vagy éppenséggel most találta meg azt a műfajt amiben igazán jó.Nekem nagy fejlődést mutatott az író az előző könyveihez képest,pozitív csalódás volt.

Ifjúsági könyv,fantasy-úgyhogy így is álltam hozzá vártam az unalmas ,nyálas,erőltetett részeket.Kíváncsiságból szerettem volna az első pár oldalt elolvasni,későbbre tartogattam a könyvet-aztán csak azt vettem észre,hogy azon agyalok Gwen mikor fog már végre idő utazni:-)ehhez persze végig kellett olvasni a könyvet ami nem volt nagy áldozat a részemről.

A történet az időutazás körül forog ,és egy eléggé terjedelmes család női tagjai öröklik az időutazásért felelős gént-legalábbis az eddigi tapasztalatok azt mutatják,hogy egy gén felelős ezért.

Gwen nyugodtan szemléli a családi történéseket,ugyanis nem Ő, hanem unokatestvére a soros az időutazók nemzedékében....legalábbis azt hitték...

A család többi tagja is nagyon érdekes,humoros karakter ,kicsit olyan mintha egy régi időből ragadtak vona itt :-)A családnak még inasa is van,sőt bálterem is található a lakásban-az már más kérdés,hogy nem használják.

Tizenkét időutazó ember vére kell..e köré a szükséges rossz köré épül a történet.Gwen nem mondható felkészültnek,hiszen váratlanul derült ki,hogy mire képes,éppen ezért eléggé hiányosak az ismeretei a családi "átokról".

Az időutazás nem csak nagyon izgalmas,de veszélyes is,hiszen felkészültnek kell lenni,és nem tanácsos feltűnést kelteni.Gwen persze egy tapasztalt kísérővel ugrál az időben,aki természetesen fiú.

Tetszett,hogy Gwen nem egy nyafogó kamaszlány,és nincsenek lebutított részek sem a könyvben.A humoros részektől teljesen kifeküdtem,volt,hogy a röhögés miatt képtelen voltam folytatni az olvasást.

Remek koncepció,logikus felépítés,és remek humor,és tényleg izgalmas!! Nagyon várom már a következő részt ami ha minden igaz Zafírkék címmel jelenik majd meg,és bármily meglepő a könyv címének is van értelme.Az már plusz bónusz,hogy a betűk vörös színűek.

A könyv végén van egy jó kis- ki kicsoda a történelemeben- féle összefoglaló.Ez hasznos ha néha elveszítenénk a fonalat a szerteágazó családfát illetően.

10/10

4 megjegyzés:

Diamant írta...

Örülök, hogy pozitív a vélemény, nekem is nagyon tetszett, bár én az írónő előző könyvit nem ismerem!
A következő könyvről még semmit sem találtam, csak amit a regény végén írtak róla... remélem megjelenik, én várom!:)

Csenga írta...

Sajna én sem tudok többet a következő rész megjelenéséről...remélem nem húzzák évekig.

Gier nem tartozik a kedvenc íróim közé,de úgy voltam vele,hogy ha a Könyvmolyképző megvette pont erre a könyvére a jogokat akkor csak jó lehet,a többi könyvét a Trivium jelentette meg.

Piroseper írta...

Kedvet kaptam ehhez a könyvhöz, köszi a véleményt. :)

Csenga írta...

Örülök neki Piroseper:-)