2010. augusztus 11., szerda

Rebecca Miller:Pippa Lee négy élete

" Az udvarlás romantikus.A házasság...már az akaraterő győzelme."

Pippa ötvenéves, férje Herb nyolcvan mikor egy időseknek kialakított lakóparkba költöznek, ahogy Ők hívták ráncfalvára. Pippa remek feleség gondos, türelmes,alázatosan szolgálja férjét aki két infarktuson is túl aktív életet él, egy könyvkiadó igazgatója folyvást keresi a jobbnál jobb kiadásra váró kéziratokat.

Pippa nincs jól, bár a lakók között fiatalnak számít, egyre inkább úgy érzi maga alá temeti az öregedés csak ül és várja, hogy Herb vagy Ő meghaljon. Éjszakánként holdkórosként bolyong a házban süt, főz, kocsit vezet, cigarettázik-mindezeket reggelre elfelejti, végül a házban felszereltetett kamera szembesíti Pippát a valósággal.

Érdekes volt szembesülni Pippa múltjával. Az idős Pippát kedveltem, fiatalkori Pippától viszolyogtam olvasás közben.Tizenhat éves mikor megissza élete utolsó cumisüveg tejét és megszökik otthonról, különös érzékkel csapódik mindig rossz emberekhez akik a szex, drogok és az alkohol örökös körforgásába Pippát is bevonják.
A történet vége felé rajzolódik ki Pippa gyermekkora, anyjához fűződő különös kapcsolata amely mindkettejük számára így vagy úgy, de végzetes lesz.
Miközben kitisztul a múlt, a jelen kuszálódik össze olyannyira, hogy Pippa másodszor is lerázni készül a múltat.

Elena Ferrante nyíltságával, és kegyetlen mondataival találkozunk,bár kissé szebben tálalva, finomítva. Különös történet anya, lánya kapcsoltról, a házasságról, és arról, hogy bármit eljátszhatunk egy életen át.

A borítón a regényből készült film egyik jelenete látható. Ritka kivétel mikor jónak tartom a filmet és a könyvet így összekapcsolva látni.

"Éveken át koplalt, mondta Chester bánatosan rázva fejét. A kövér Sally nagyi jutott eszembe.....azért kezdte el szedni a szert, hogy ne legyen éhes... tökéletes anya, tökéletes feleség akart lenni."

4 megjegyzés:

Borostyán írta...

A filmet láttam, az sem volt rossz :)

Csenga írta...

Kíváncsi is vagyok a filmre-kivételesen:-)

Egyébként úgy le vagyok maradva,én azt hittem alig-alig olvasta valaki,erre kiderül,hogy szinte csak én nem :P a filmről nem is beszélve :P

pável írta...

nem volt tökéletes, de máig csengő bongó szép élmény a könyv.
A film... meg ahogy szokott, csak eányéka a könyvnek.

pável

Csenga írta...

Akkor lehet meg se nézem...