2010. augusztus 9., hétfő

G. Szász Ilona: A Mindentvarró Tű

Ez egy gyönyörűen illusztrált, meglehetősen különleges témájú mesekönyv.

Málikáról, a varrókisasszonyról és szerelmeséről, Cérnácska Szabócskáról olvashatunk benne, aki Málika szerelméért és a mindentvarró tűért különös kalandokba keveredik: egy gonosz ollóval harcol és még a pokol egyik bugyrát is megfoltozza...

Már a történet, a mese témája sem hétköznapi szerintem, az illusztráció viszont ritka különleges. Szegedi Katalin gyönyörű munkáival van díszítve a könyv, ami nagyban növeli értékét.
Szegedi Katalin munkáival teljesen véletlenül találkoztam először: a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár központi épületében volt az egyik különteremben egy kiállítása. Sosem hallottam azelőtt a művésznőről, de a munkái teljesen lenyűgöztek és a könyvek helyett inkább azokat csodáltam :)
Rettentően érdekesnek tartottam a kissé szürreális, különböző anyagokat, textileket, használati tárgyakat is tartalmazó színekben gazdag képeit.

A könyv szerintem gyönyörű ajándék lehet minden szépre, mesésre és különlegesre fogékony hölgynek már kisiskolás kortól. Sőt, a 4 éves lányom is nagyon élvezte a történetet, napokig emlegette.

Kiadja: General Press

2 megjegyzés:

Erika írta...

Gyönyörűnek tűnik ez a könyv!!!

szeee írta...

az is! :)