2010. augusztus 19., csütörtök

Brian Sibley: Árnyékország


Bevallom őszintén egyre kevesebb a türelmem a vallási témájú könyvekhez. Van hitem, de azt nem bírom, hogy valaki hogy tért meg, ill. azt sem bírom ha valaki rá szeretne beszélni valamire.

A könyv egy férfi és egy nő igaz szerelmének története.
Ez egy szerelem története, de az író fontosnak tartotta, hogy részletesen beszámoljon a férfi,C.S.Lewis, röviden Jack életéről, családjáról, arról, hogy korán elvesztette édesanyját, hogy falta a könyveket, hogy ateista volt. (A Narnia krónikái írója)
Könyvszeretetéből kiindulva sorra írta műveit, rövid ideig az I. világháborút is megjárta.

Hitetlensége könyvek kapcsolatában kezdett megkérdőjeleződni, de elég érdekesen lett istenhívő:

"Amikor elindultunk, még nem hittem, hogy Jézus Krisztus az Isten fia, s amikor megérkeztünk az állatkerthez, már igen. Pedig nem is töltöttem gondolkodással az utat. Különösebb érzelmi felindulást sem éreztem.... Inkább olyasmi történt, mint amikor valaki hosszú álom után még mindig mozdulatlanul ekszik ágyában, de egyszer csak ráeszmél arra, hogy már ébren van.."

(Enyhén kiborultam itt..)

Könyvei kapcsán egy rádiós előadássorozatra kérték fel, aminek akkora siker lett a hatása, hogy a sorozat folytatódott.

A könyv ő és egy nő igaz szerelmének története.
Joy, a nő. Amerikába emigrált ateista zsidó szülők gyermeke, aki író szeretett volna lenni, de a tanítónői munkára kényszerült. A kommunizmuson keresztül Jack könyvei hatására válik kereszténnyé, miközben egy boldogtalan házasságban él. Férje alkoholista és hűtlen, két gyermekük születik.
A könyvek hatására levelezésbe fog az íróval, akivel ily módon -és személyes találkozásaik következtében- szerelembe esnek.

Közös életük 4 évig tartott. Jack feleségével volt a betegség ideje alatt, őszintén szerette, ápolta őt. Mindez hatalmas "csodálattal" leírva.
Lehetséges, hogy tetszett volna a történet, ha mindez nem annyira tömény, szájbarágós.

Így nem tudok szóhoz jutni.
Fáj... :(

A könyvből film is készült Sir Anthony Hopkins és Debra Winger főszereplésével. Lehetséges, hogy megható, élvezetes művet készítettek az alkotók, amiben ez a töménység nem annyira (közvetlenül) szerepel.


A Bezs.hu oldalán is olvashatjátok véleményeinket az általunk olvasott könyvekről.


4 megjegyzés:

szeee írta...

Hm. Hát a filmre azért lehet, hogy befizetek. Sir Anthony talán a legnagyobb élő színész, Debra Winger is nagyon jó. És jó értékeléseket is kapott a film.
(már ezért megérte elolvasnod :D)

ladyBird írta...

Az az érdekes, hogy én olvastam vallásos témájú könyvét(pedig én nem igazán vagyok az) Lewis-nak és ettől a gondolkodástól annyira távol állt, hogy most nagyon meglepődtem.

Andi írta...

Szeee: A filmről én is jókat hallottam, olvastam. Biztosan jó.
Ladybird: egyszerűen nem kötött le az első 10 oldal, utána már nem is érdekelt, csak a kényszer hatására olvastam, mert úgy gondoltam, hogy később sem fog érdekelni, mert előítéleteim lettek. Nem ismerek senkit aki olvasta volna, így nincsen összehasonlítási alapom sem. Nekem nem jött be. :(

Ildy írta...

A film zseniális. Egyáltalán nem a vallási részét élezték ki, hanem a két ember egymásra találását és szerelmét, illetve a végén a nő betegségét. Nagyon megható, és amit ez a két színész csinál, az felejthetetlen. Mindenképpen nézzétek meg!