2010. július 28., szerda

Lisa Jewell:A Házibarát


Valami nagyon könnyedre vágytam az utóbbi időben,sok minden leterhelte pirinyó agyamat...a véletlen lökte a kezembe Jewell eme könyvét,ami már jó régóta árválkodott a polcon.

Adva van egy nagy család,csupa fiú gyermekkel,már egy sem pelenkás,sőt lassan abba korba érnek,mikor már a szülők is aggódó arccal figyelik,hogy gyermekeik ugyan mikor élnek végre,igazi,önálló felnőtt életet.Tony ,Sean,és Ned jó testvérek,jó gyerekek , az elmúlt években mindenki próbálgatta a saját szerencséjét-mondanom sem kell vajmi kevés sikerrel.Bernie,és Gerry a jó fej laza szülők pedig,nyitva hagyván a szülői fészek ajtaját ,egyszer csak azt veszik észre,hogy tulajdonképpen mindhárom gyermekük bajban van...és persze nem kis szerepet kap Gervase- a házibarát akit Bernie egyszerűen befogadott,és Gervase mindent lát!Látja kin éppen milyen "köpeny" van,érzi ha menekülsz,ha tagadsz,ha szerelmes vagy...egyszóval pont azokat a problémáidat látja meg,amiket még a családodnak is nehezen vallasz be.

Fordulatos,izgalmas,és jókat röhögtem rajta/magamon.Remek figurákkal teli történet.

Lazulásra,figyelemelterelésre,napozáshoz,nyárra,csak úgy....

"Hogy érzed magad Millie?-érdeklődött Tony.

-Ó istenien-vágta rá a lány,és megint ivott egy kis bort.

-Állandóan fáradt vagyok,állandóan ingadozik a hangulatom,és állandóan hányingerem van.Reggel felébredek hányok,dolgozni megyek hányok,valahogy átkínlódom a napot,egyenesen hazamegyek,mert túlságosan fáradt vagyok ahhoz,hogy társadalmi éltet éljek,hányok,pár órán át várom,hogy a vőlegényem felhívjon,rájövök,hogy ez nem fog bekövetkezni ,felhívom én,megtudom,hogy teljes odaadással alkot,és nem áll szándékában ellátogatni hozzám,leteszem a kagylót ,sírok egy órácskát,hányok,és aztán lefekszem,és majd meghalok egy cigarettáért.Aztán a következő reggelen felébredek,megállapítom,hogy egyedül vagyok,hányok,és kezdem az egészet előröl..."






Nincsenek megjegyzések: