2010. június 1., kedd

Pat Conroy:Hullámok hercege


.."Az én életem tulajdonképpen azzal kezdődött,hogy elég erőt gyűjtöttem ahhoz,hogy megbocsássak apámnak..."


Úgy érzem egy jó időre telítődtem a 60'-as 70'-es évek fullasztó családjainak történeteivel,ahol mindenki normálisnak látszik,és jól titkolják az őrületet.

Nekem kicsit más elképzelésem volt a könyvről,nekem valami romantikus történetet sugallt mind a borító,mind a tartalom kis családi bibikkel.Jól ledöbbentem mikor már a könyv első lapjain kiderül,hogy egy nyomorult,szenvedő,démonokkal teli családregényt tartok a kezemben.A könyv a végéről indul,innen göngyölíti fel a szálakat.Mi történt a Wingo családdal,amiért az egyetlen lányuk elmegyógyintézetben van, ikertestvére Tom válófélben,testvérük Luke halott,apjuk börtönben,anyjuk pedig ahhoz a férfihoz ment feleségül akit az egész család gyűlöl? A múltat és a jelent váltakozva vázolja fel Tom, mesélésével megelevenedik,hogy mennyi minden történet ezzel a családdal Dél-Karolinában,ahol a három testvér csak a természetben talált nyugalmat,és csak egymásra számíthattak,mégis felnőtt éveik alatt évekig nem beszéltek egymással..izgalmas,érdekes volt ráeszmélni,hogyan lesz egy imádott anyából,gyűlölet tárgya,egy démoni ,keserű apából,megtört öregember.

Nekem kicsit furcsa volt a könyv végén a nagy egymásra találás,hogyan lehet megbocsájtani valakinek,aki tönkretette a gyerekkorod,aki miatt álmatlan éjszakáid voltak,akitől rettegtél,akinek a halálát kívántad???? És miért nem lehet megbocsájtani egy anyának aki mindent megtett érted, aki megvédett?Egy hibát nem lehet jóvátenni,százat igen???

"....Ha tudtam volna,mi lesz majd belőletek,megöltelek volna benneteket álmotokban,amikor még csecsemők voltatok.

-Tekintetbe véve gyermekkorunkat,könyörületes cselekedet lett volna-mondtam ,és éreztem ahogy a vér a halántékomba tódul...."

A történet jobbára Savannah a lánytestvér betegségére van kihegyezve,Tom azért utazik New Yorkba,hogy Savannah orvosának segítsen.Mégis ez a szál lesz leggyorsabban elvarrva a végén...Tom mialatt New Yorkban van,időt ad feleségének,hogy eldöntse küzdjenek-e még a házasságukért.

A gyermekkort,az első felnőtt éveket,barátságot,szerelmet öleli fel az a regény,amely nagyon jól lett megírva,de bevallom már vártam a végét.Sok volt nekem ennyi fájdalom,ennyi gödör alján ülő élet,ennyi kudarc.A Wingo család vonzotta a bajt, a szerencsétlenséget mégis úgy tettek mint akik boldogok,jól megy soruk.Másnak látszani nagyon nehéz,ezt mindhárom Wingo későn fedezte fel.

A könyvből film is készült Barbara Streisand,és Nick Nolte főszereplésével.

Kiadja: Könyvmolyképő kiadó


Nincsenek megjegyzések: