2010. január 25., hétfő

David Levien:A Bűn városa



"Az eltűnteknek,és azoknak akik az eltűntekre várnak"


A szerző már több sikeres film forgatókönyvét is megírta ,így gondoltam,hogy nem fogok
csalódni.Így is lett,izgalmas,de mégsem vértől csöpögőkrimit kaptam.
Paul és Carol élték átlagos életüket egy Amerikai kisvárosban,egészen addig még egy napon a tizenkét éves fiuk Jamie nem tér haza az újságkihordásból.
Eltelik több mint egy év,anélkül,hogy bármi is történne,Carol és Paul ezalatt teljesen eltávolodnak egymástól...
A rendőrségen ahová időröl időre bemennek érdeklődni,hol tart az ügyük,egy nyomozótól kapnak egy névjegykártyát...
Így ismerkednek meg a magányomozóval,aki elindul megekresni Jamiet..minden szál a gyermekkereskedelemhez vezet.Egy idő után már az apa nem bír tétlenül várni,csatlakozik a nyomozóhoz.
A történet ugyan nem folyik bele a pedofilía,és a gyermekkereskedelem sötét világába,mégis el tudjuk képzelni milyen borzalmakat él át a család,és azok a gyerek aki az ilyen szörnyű hálózat csapdájába esik.A történet így is eleget sejtet...
Tetszett,hogy nem csak a konkrét tényeket tárta fel a könyv,de a házaspár lelki tusája is színre kerül,akárcsak a nyomozó élete,és múltja.
Megmondom őszintén,ha ilyen nyomozós könyvet olvasok próbálok én is nyomozni...de eddig nem igen tudtam olyan logikusan haladni mint a szereplők.

2 megjegyzés:

Andi írta...

Szeretem a nyomozós könyveket. Rettegek, hogy az én gyermekeimmel valami ilyesmi rossz történhet. Érdekelne, de nem is tudom érdemes-e elolvasnom?

Csenga írta...

Ha szereted a nyomozós könyveket,akkor mindenképp,mert nagyon jól van megírva!
És ahogy írtam is,nem terhel le a részletekkel,nem nyomaszt annyira.