2008. július 10., csütörtök

Dr. Ranschburg Jenő: Pszichológiai rendellenességek gyermekkorban

Elöljáróban meg kell jegyeznem, hogy ez nem az a klasszikusan népszerű pszichológia könyv, amilyeneket Ranschburgtól megszokhattunk. (Amik szerintem népszerűségüktől függetlenül, vagy éppen azért nagyon jók! ) A különbséget már rögtön jelzi az, hogy ezt a Nemzeti Tankönyvkiadó jelentette meg. Valahogy úgy alakult, hogy éppen mindig "pánikhelyzetben" szemeztem a könyvvel; másfél éve vettem, mikor a jelenlegi állásomba kerültem, de olvasni csak egy nyár közepi szorongató állásinterjú rémisztő hatásának köszönhetően kezdtem el.

Nagyon hasznos kis könyvecske ez egyébként. Kicsi, hiszen alig 200 oldalas, de hatalmas témát ölel át. Nemcsak arra vállalkozik, hogy a címben ígért rendellenességeket leírja, a gyermekkori evészavaroktól kezdve, a tanulás zavarain át a neurózisokig, de érinti a különböző iskolák magyarázó elméleteit, illetve az ajánlott terápiás módszereket is. Sőt, a pedagógusoknak és a szülőknek is szolgál egy-két jó tanáccsal. Végig élvezhető stílussal teszi mindezt, jól illusztrálva azt a tényt, hogy egy téma szakmailag igényes bemutatásához nem szükséges 3 latin szakszót beszuszakolnunk egy-egy mondatba!
Szóval kis könyv ez, de annál hasznosabb! Főleg azoknak, akik tanultak már pszichológiát, de kissé megkopott tudásukat szeretnék újra élővé tenni. Nekem mindenképpen hasznomra vált! ;o)




ui.: használható kép sajnos nem lelhető fel a neten, ez is jelzi a tankönyv jelleget, szemben a médiában, nagy plakátokon hirdetett könyveivel szemben...

Nincsenek megjegyzések: