2008. május 16., péntek

Jodi Picoult:Tizenkilenc perc

Még emésztettem volna ezt a történetet,de Szeee biztatására már most leirom amig friss a hatás.
Nem hittem volna,hogy az iskolai erőszak témájában érdekes,és elgondolkodtató könyvet lehet irni-azt gondoltam a sablonos véleményeken kivül meg a fekete-fehér dolgok bemutatásánál túl,nem lehet olyat összehozni,hogy az ember ne rögtön zsigerekből reagáljon a történtekre,hanem mögé is nézzen.Nos Jodi Picoultnak ez sikerült..nagyon is.
Tizenkilenc perc sok mindenre elég,tizenkilenc perc alatt megváltoztathatod a világot Peternek ez sikerült-a csendes magába forduló fiú soha nem ártott senkinek,és azt szerette volna ha neki sem ártanak,de a középiskola nem olyan hely ahol elfogadnak olyannak amilyen vagy!Ha nem találod meg a helyed,ha nem veszel fel egy szerepet magadra akkor a többség majd eldönti mi legyen a szereped-eldöntötték ,hogy Peter legyen az áldozat akivel bárki bármit büntetlenül megtehet.Az iskolai erőszak úgymond kevés ahhoz,hogy az ember elveszitse önmagát és a valóságot,kell még hozzá egy család-aki nem úgy szereti Petert ahogy Ő szeretné,és egy barát Josie-aki inkább vállalja ,hogy másnak lássák mint ,hogy úgy bánjanak vele mint Peterrel-talán a fiúban akkor pattan el valami mikor Josiet is elvesziti...
Tizenkilenc percig Peter úgy érzi Ő irányitja végre az életét-válogatás nélkül lövi le az iskolatársait,bárkit aki azon a reggelen meglát-Josiet azonban nem öli meg ellentétben Josie barátjával aki kivételesen két golyót is kap....
A gyermeki gonoszságnál nincs kegyetlenebb,és az emberi butaságnál sincs határtalanabb.Josie ugyan ezt felismeri,csak túl későn.

Személy szerint egyszerűen nem tudtam elitélni ezt a fiút!!Ha valaki hall ilyet (manapság sajnos előfordul)rögtön őrültnek,szörnyetegnek kiáltják ki-pedig ugye senki sem születik őrültnek és szörnyetegnek,a környezet hozza ki ezt a gyengébbekből pont az a környezet aki aztán elitéli!!!
Peter azt hitte megváltoztatta a világot,pedig dehogy.





Üdv.csenga

14 megjegyzés:

szeee írta...

Igazán nem sürgetni akartalak, de nagyon kíváncsi voltam a véleményedre a könyvről. Köszi, el fogom olvasni, érdekel a téma.

Csenga írta...

Nem sürgettél-talán jobb is volt igy a sokkhatás alatt megirni a véleményemet.
Talán nem tudtam egészen átadni a könyv mondandóját....de nem szabad kihagyni olyan klasszul fogta meg a lényeget az irónő.

Tara Nima írta...

nekem is tetszett, ahogy írtál róla, biztos, hogy beszerzem. (ezt is.)

Csenga írta...

Köszönöm Nima:)

kulturmania írta...

Nekem már a polcon van a könyv, azt hiszem megkaptam a kezdőlökést, hogy előrevegyem az olvasási sorrendben.:)

Csenga írta...

Kulturmania mindenléppen vedd előre.
Bár ez már a harmadik könyv amit Jodi Picoultól olvasok de én úgy gondolom felülmúlta önmagát.
Összesen 15 könyve jelent meg eddig és nagyon sajnálom,hogy nekünk ebből csak három kiadás jutott:(

Tara Nima írta...

akkor ez olyan, mint Anita Diamant. neki is két könyvét fordították le eddig, szemben a nemtudommennyi sokkal.

Iscnor írta...

Ez érdekes téma, épp múlt héten volt szerencésm végighallgatni egy Ranschburg Jenő előadást a gyerekkori agresszióról, érdekes volt, azt hiszem, én is el fogom olvasni ezt a könyvet, bár abszolút nem terveztem...
Köszi, Csenga

Amadea írta...

Én nemrég olvastam el (csak most a játék miatt még nem raktam fel a blogra), és persze fantasztikus.

Unknown írta...

Akkor ti is úgy tudjátok, hogy idáig 3 magyarul megjelent könyve van? Nagyon kerestem nincse több mert megvan mind a 3 könyve igaz még nem olvastam az Elrabolt az apám cimű könyvét és a 19percet is most olvasom, de fantasztikus

B írta...

Nekem ez a könyv csalódás. Mégpedig az írónőtől már megszokott végső nagy fordulat miatt. Mintha máshogy nem tudta volna megoldani az egészet... Számomra kicsit olyan, mintha nemistudom, a hasára csapott volna, hogy jó akkor ez lesz a vége. Egyébként tetszett.

Csenga írta...

Mhm ez érdekes...nekem egyáltalán nem volt ilyen érzésem...

Hofburg írta...

Szerintem egyszerűen nem lehetett más vége, hiszen az már nagyon földtől elrugaszkodott lett volna,ha a srácot végül felmentik. Lehetetlen.
Megdöbbentő könyv volt különben! Környezetemben ilyen fokú kitartó áskálódás, gonoszság, ami Petert érte, nincsen - de hát már nem is vagyok középiskolás. Viszont nagyon magábanéz az ember a könyvet olvasva: mire kell figyelnünk, hogy a körülöttünk élők életének kisklásához nehogy hozzájáruljunk?! Hogy időben észrevegyük segélykiáltásait. Van, aki 2 mondattól összeomlik - erre is vigyáznunk kell.
És legfőképp: meg kéne tanulnia végre a társadalomnak, hogy a másság igenis lehet ugyanolyan jó, pusztán csak MÁS. És a társadalom kikből is áll?... Belőlünk! Hát hajrá!!!

Csenga írta...

Ha felmenteni nem is mentik fel...de az ahogy a srác öngyilkos lett az durva volt...

Pedig sajnos nagyon sok ilyen fiatal van,akiket nap mint nap megaláznak! csak épp a környezete nem vesz róla tudomást.